طراحي سايت در تبريز طراحي سايت در تبريز .

طراحي سايت در تبريز

برندينگ

برندينگ ( branding )

برندينگ

طريقه به وجود آمدن كلمه برند:

نام برند از كلمه هندي-اروپايي به مفهوم داغ برگرفته شده است در آن زمان براي پيشگيري از دزدي گاو و گوسفند و گله روي بدن آنها علامت هاي خاصي را با داغ كردن مي گذاشتند تا زمان دزدي به راحتي قابل شناسايي باشد كه بعدها اين علامت زادگاه گله ها را نشان داد كه نوعي مرغوبيت و نامرغوب بودن از طريق شناسايي صاحب گله مشخص ميشود.

تاريخچه ي برندينگ:

حدود سال هزارميلادي رواج اشكال خاص بازرگاني به شكلهاي ساده پديدار شد اين علامت ها به منظور مدركي براي صاحب كالا در مواردي مانند دزدي زلزله و... قابل شناسايي بود. همچنين براي كساني كه خواندن و نوشتن بلد نبودند در زمان خود بسيارسودمند بود. اولين نام تجاري كه به صورت رسمي ثبت گرديد در سال ۱۵۱۹ توسترهرنان كرتربود. بعدها به مرور زمان پديده ي برندينگ با سرعت بيشتري رواج پيدا كرد.

مباني و نحوه برندينگ يا برند سازي:

تعريف برندينگ به صورت كلي و عمومي مجموعه اي از تدابير و تكنيك هايي است كه در  جهت فراگير شدن و محدود شدن يك محصول و كالاي خاص انجام ميشود .برندينگ يا برند سازي به اين دليل اهميت زيادي دارد كه مشتريان بالقوه تبديل به مشتريان بالفعل يا تبديل به مشتريان وفادار مي شوند و از اين طريق به طور قابل لمس سود شركت افزايش پيدا مي كند و همچنين برند مورد نظر از سرمايه هاي بزرگ شركت مي شود. اما در واقعه براي محبوبيت يك نام تجاري عوامل زيادي تاثير گذار است در زير به چند مورد از آنها اشاره مي كنيم.

1 - كيفيت جنس يا كالاي مورد ارائه:

براي كسب محبوبيت علاوه بر تبليغات و تيم فروش قوي جنسي و كالاي مورد ارائه نيز اهميت به سزايي دارد. چه بسا مجموعه هاي بزرگي كه با وجودي برند بودن به علت كيفيت پايين قابل ارائه به مشتريان در مقايسه با رقيبان به مرور زمان از دنياي تجارت كنار گذاشته شده اند.

2 - برگزيدن نام تجاري و علامت تجاري مناسب ( لوگو ):

علامت تجاري بايد به گونه اي باشد كه علاوه بر ارتباط مستقيم با مشتري در حافظه ماندگار شود، اين امر علاوه بر اينكه مشتريان را وفادار تر مي كنند باعث مي شود پيام تبليغاتي نيز با ديدن علامت تجاري در ذهن مخاطب مرور شود.

3 - پيام تبليغاتي منسجم هماهنگ و در جهت اهداف مجموعه:

پيام تبليغاتي اهميت به سزايي در اهداف آينده و حال شركت دارد يك پيام تبليغاتي قوي و ر سا باعث مي شود كه اين پيام درذهن شنونده و بيننده حك شود امروزه با گسترش علم بازاريابي پيام هاي تبليغاتي شركت ها كاملاً روانشناسي ،علمي ،هنري انتخاب مي شود.

4 - خدمات متمايز براي مشتري:

ارائه خدمات نوعي رابطه بين مشتري و شركت است كه متاسفانه در بيشتر كارخانه ها ، شركت ها و مجموعه ها به ارائه خدمات اهميتي داده نمي شود. اين خدمات مي  توانند شامل گارانتي ، پشتيباني ، ....باشد .فرض كنيد شركتي در خدمات گارانتي خود تعويض قطعه معيوب در محل را دارد، مطمئنا اين شركت با شركتي كه گارانتي آن بعد از مراجعه حضوري نيز رسيدگي نمي شود متمايز است.

5 - منسجم بودن:

يك برند مثل يك تيم است اين تيم مربي لازم دارد تا يك تاكتيك مشخص داشته باشد ،اين امر باعث خواهد شد كه تكروي و خارج از چهارچوب فعاليّت نشود ،چون تك روي ها ي نيروها در سمت ها و مقام هاي مختلف كه به روش خود تبليغات و فروش ميكنند، درمشتري سردرگمي ايجاد كرده و بيماري چند شخصيتي برند ايجاد خواهد شد.

 

6 - سياست متناسب با جامعه:

بعضي از شعارها و پيام هاي تبليغاتي آيا واقعاً با سياست و هدف شركت ها يكي است؟ ما بهترين هستيم اين شماره يك شركت كوچك كه هنوز به اهداف خود نرسيده  مي باشد آيا اين شعارمتناسب است ؟ آيا در كشور اسلامي كه فرهنگ مردمان با اسلام خوگرفته است مي توان سياستهاي ديگررا عملي كرد ؟ يك جمله مشهور در بازاريابي و فروش مي گويد : در قطب شمال يخ نفروشيد.اين يعني سياست فروش خود را متناسب با جامعه و محيط هماهنگ كنيد.مطمعابرندينگ از فروش و بازاريابي حساستر است.پس سياست هاي متاناسب با جامعه در برندينگ اهميت زيادي دارد.

برندينگ در طبقه بندي هاي مختلف وجود دارد كه ما به دليل جديد بودن برندسازي اينترنتي به آن اشاره مي كنيم

برندسازي اينترنتي:اين برند سازي از طريق شبكه هاي اجتماعي كه بيشتر مردم در آنها حضور دارند و يا از طريق طراحي سايت انجام ميگيرد.در برندسازي اينترنتي طراحي سايت بايد به گونه اي باشد كه براي موتورهاي جستجو نيز بهينه شده باشد. در اين نوع برند سازي تبليغات در سايت هاي ديگر كه پر مخاطب و پربازديد هستند نيز انجام ميگيرد.در برندينگ به نوع كسب و كارو همچنين به مخاطب توجه زيادي بايد كرد. به عنوان مثال اگر مخاطب شما خانومهاي بين ۲۰ تا ۳۰ سال هستند، تبليغات شما در سايتهاي كه مخاطب خانوم دارند بايد انجام گيرد و همچنين طراحي سايت از لحاظ گرافيكي به گونه اي بايد باشد تا مخاطب خانوم را جلب كند.

مارا در اينستاگرام دنبال كنيد

ما را در فيس بوك دنبال كنبد

ما را در توييتر دنبال كنيد

ما را در لينكدبن دنبال كنيد

ما را در شبكه اجتماعي هم ميهن دنبال كنيد

ما را در گوگل پلاس دنبال كنيد

منبع:رسام وب

آدرس وب سايت:www.rasamweb.com


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۴:۲۲:۵۴ توسط:رسام وب موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :